Remblokken voor uw wagen
Remblokset bestel goedkoop
-
Veilig bestellen 200 dagen
-
Een handige app om auto-onderdelen te kopen
-
Video's autoreparatie

Remblokset voor Top modellen
Remblokset voor de meestverkochte automodellen
Remblokkenset van kwaliteitsmerken: Topfabrikanten
De populairste producten: Remblokkenset schijfrem
Lees meer over de productcategorie Remblokken - keuze, vervanging, prijzen en ervaringen
Iedere auto heeft vroeg of laat een reparatie nodig en je zou jezelf kunnen afvragen welk product uit de categorie Remblokken je zou moeten kiezen als vervanging voor het versleten onderdeel.
Lees hier waarop je moet letten bij de selectie en aankoop van nieuwe auto-onderdelen:
- compatibiliteit met de auto
- deskundig advies
- reviews en ervaringen van klanten
- merk
- prijs
Hoe kom ik te weten of een artikel compatibel is met mijn auto?
Ons advies is om met behulp van het OEM-onderdeelnummer een auto-onderdeel uit de categorie Remblokken te kiezen.
Vul simpelweg de gegevens van je auto in op onze website en kies dan het gewenste onderdeel. Daarna krijg je een catalogus te zien met passende en compatibele artikelen voor je auto.
Ervaringen, testen en vergelijken van artikelen uit de categorie Remblokken
Op onze productpagina's vind je veel reviews en beoordelingen van onze klanten, maar je kunt er ook de producten die je wilt gaan kopen, vergelijken. Heb je vragen over onze service en keuze aan onderdelen of wil je de compatibiliteit checken, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Zij staan altijd klaar om je van dienst te zijn en te adviseren.
Remblokken: wat is de prijs van dit product?
De prijs van auto-onderdelen in de categorie Remblokken loopt uiteen van € 16 tot € 55, afhankelijk van het type voertuig, de producent en de productspecificaties.
Bestel je Remblokken op AUTODOC en bespaar op het onderhoud van de auto. Onze webshop werkt samen met betrouwbare koeriersbedrijven, waardoor je geniet van een snelle en veilige bezorging.
Remblokken van 115 fabrikanten voor prijzen vanaf 16€ tot 55€
De meestverkochte artikelen: | |||||
---|---|---|---|---|---|
GDB1330 | LP565 | 3500/12 | 0 986 494 027 | 16403 | 2355402 |
Van populaire fabrikanten: | |||||
RIDEX | BREMBO | BOSCH | TRW | FEBI BILSTEIN | FERODO |
Voor populaire automerken: | |||||
VOLKSWAGEN | BMW | MERCEDES-BENZ | OPEL | AUDI | FORD |
Remblokken – technische gegevens: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Dikte [mm]: | Breedte [mm]: | Hoogte [mm]: | |||
17 | 12 | 87 | 49,57 | 52,9 | 51,5 |
18,8 | 17,2 | 137 | 58,5 | 53 | 50,8 |
15,8 | 8 | 125,6 | 85 | 40,1 | 49,6 |
Leer meer over Remblokken - werkingsmethode, diagnose, oorzaken van defecten en vervangingsintervallen
Remblokken zijn een onderdeel van het remsysteem. Ze zijn verantwoordelijk van het vertragen van het voertuig. Dit wordt bereikt door tegen de remschijf aan te drukken wanneer het rempedaal wordt ingedrukt.
Types remblokken- Half metalen. Voor de samenstelling gebruikt men ijzer-, koper- en granietpoeders, die zorgen voor hittegeleiding van hoge kwaliteit. Ze verslijten echter snel en verliezen hun eigenschappen bij koude temperaturen en maken lawaai tijdens het remmen.
- Laag metaalgehalte. Eén van de topproducten in zijn reeks. De samenstelling komt overeen met organische remblokken, en de eigenschappen worden versterkt door combinatie met koper of staal, waardoor hitte beter afgescheiden wordt. Helaas gaat de remschijf hierdoor minder lang mee.
- Keramisch. Amper nadelen: vocht heeft geen invloed op de prestatie, remschijven verslijten veel trager en er is amper sprake van stof of hitte.
Remblokken hebben dezelfde vorm als de remschijf of remtrommel. Ze worden vastgezet op een metalen plaat met lijm of klinknagels. Vaak zijn er ook sensoren in de onderdelen aanwezig die slijtage van de blokken opmeten.
Gebruik van remblokkenRijstijl en aantal kilometers zijn de belangrijkste factoren die de levensduur van remblokken bepalen. Gemiddeld spreken we over 15 000 – 20 000 km. Wanneer de laag slechts 2-3 mm bedraagt, moeten de blokken vervangen worden om schade aan de remschijf of oververhitten van remvloeistof te vermijden.
Defecten aan remblokken- vervormen van de component;
- loszitten van de component;
- scheuren of andere beschadiging van de component;
- extreme slijtage van de remblokken.
- oneven verslijten van remblokken;
- sensor geeft slijtage aan;
- ratelend of piepend geluid in het wiel tijdens het remmen;
- nood aan meer kracht bij het indrukken van het pedaal;
- het pedaal blijft hangen na het indrukken;
- afname van effectiviteit.
- loszitten van onderdelen;
- remschijven zijn versleten;
- verontreiniging, stof en ongewenste voorwerpen;
- niet correct installeren van onderdelen;
- ongepaste rijstijl;
- defect aan remcilinders.
Remblokken worden in de regel niet hersteld. Bij defect worden ze meteen vervangen, al zeker dankzij de lage prijs die eraan vasthangt. Wisselstukken versterken de duurzaamheid van de remschijven en het complete remsysteem. Indien u enkele basisinstrumenten heeft kunt u zelfstandig de remblokken vervangen. Volg hiervoor de volgende stappen:
- zet de handrem aan en tilt het voertuig omhoog;
- haal het wiel weg;
- verwijder de borgpinnen en geleidingspinnen;
- verdrink de zuigers in de cilinder van de klauw met een tang of schroevendraaier en haalde versleten onderdelen weg;
- wrijf geleidingspinnen in met olie en volg de vorige stappen in omgekeerde volgorde.
- Met onze hulp spaart u tijd uit. Binnen de kortste keren heeft u elk onderdeel gevonden dat u nodig heeft.
- U kunt de producten gratis laten leveren.
- U kunt op ons rekenen, en dat tonen we opnieuw aan met een kwaliteitsgarantie bij elk artikel.
- Een bekwame klantendienst heeft het antwoord op elke vraag.
- Met Autodoc heeft u de gewenste artikelen zo snel mogelijk aan huis.
Hoe een voor remschijven en voor remblokken vervangen op een FORD FOCUS 2 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 [HANDLEIDING] | AUTODOC Op...
Stap voor Stap Video Handleiding voor Doe-het-zelf Autoreparatie. Wordt een amateurmonteur met Autodoc
Deze onderdelen gaan ongeveer 30.000 tot 50.000 kilometer mee bij personenvoertuigen en voorzien van een handmatige transmissie en 25.000 tot 30.000 kilometer bij personenvoertuigen met een automatische versnellingsbak. Hoe lang het onderdeel precies meegaat is ook afhankelijk van:
- Hoe u persoonlijk rijdt. Als u vaak hard moet remmen, kunnen de onderdelen al na 5.000 kilometer versleten zijn.
- Het soort auto. Bij zware auto’s moeten vaker de onderdelen worden vervangen.
- De hoeveelheid slijtage aan de remschijf. Als het loopvlak oneffen is van een beschadigde remschijf werken ze niet meer zo goed.
- Zuigers van de remklauwen die vastzitten, waardoor de onderdelen ongelijk afslijten.
- Samenstelling van het materiaal dat voor de frictie zorgt. De keramische onderdelen gaan langer mee dan onderdelen van organisch materiaal.
Over het algemeen heeft een kit vier onderdelen – s onderdelen per as. Een paar sets hebben acht onderdelen per as. Maar dit ligt aan de auto en het merk.
De onderdelen van tegenwoordig hebben mechanische of elektronische sensoren die de slijtage meten. Ze melden dat een onderdeel moet worden verwisseld doordat er een lampje op het dashboard gaat branden of door een geluidje bij het remmen. Tevens kan men de dikte van het frictiegedeelte meten door middel van een schuifmaat en de gemeten waarde vergelijken met de minimale waarde van de fabrikant. Ook is het mogelijk om de slijtage te weten te komen door deze indicaties:
- De auto doet er langer over om tot stilstand te komen;
- De remvloeistof heeft een lager peil dan normaal;
- Op de velg zit stof van metaal;
- Rare of bonkende geluiden bij het remmen.
U heeft dit nodig voor deze klus:
- Een normale schroevendraaier;
- Een paar ring- en steeksleutels;
- Een krik.
Kijk in de handleiding van de auto voor verdere instructies. Over het algemeen moet u deze stappen uitvoeren:
- Zorg dat de onderdelen afgekoeld zijn.
- Open de motorkap en draai de dop van de remvloeistof open.
- Blokkeer de wielen.
- Maak de wielbouten los.
- Krik de auto omhoog.
- Verwijder de wielbouten en het wiel.
- Haal de bevestigingen van de remklauw los.
- Verwijder de bevestigingen en ontkoppel de slijtindicator (indien aanwezig).
- Druk de zuiger van de remklauw in.
- Verwijder de versleten onderdelen.
Denk eraan dat u na de klus de remvloeistof moet aanvullen en dat u de lucht uit het systeem haalt, dit is erg belangrijk omdat het anders gevaar kan opleveren. Trap een paar keer goed op de rem voordat u weer de weg op gaat.
Rare geluiden als u remt kan hierdoor gebeuren:
- De kwaliteit van de remblokken is niet goed.
- De onderdelen slijten en de coating van de fabriek zit er nog op.
- De montage van de onderdelen is niet goed gedaan.
- De onderdelen horen niet bij de auto.
- De onderdelen worden te heet of u heeft door de regen gereden.
- Er zitten kleine onderdeeltjes in het systeem.
- In de remklauw is de zuiger vastgelopen.
Voor de voordelige prijs