HDi, e-HDi BlueHDi
De PSA Peugeot Citroën-groep heeft een dieselmotor ontwikkelt genaamd High Pressure Direct Injection (HDi) welke beschikt over het Common Rail-systeem met een directe injectie van brandstof.
De eerste versie van deze motor kwam uit in het jaar 1998. Ieder model beschikte over vier cilinders en voldeed aan de eco-normen (Euro 4) omtrent de controle van vervuilende stoffen in de uitlaatgassen.
De tweede versie van deze motor kwam uit in het jaar 2003. Één van de vier cilinder rechte motoren was de V-vormige motor. Aan de HDi 2,7 204 pl motor vielen zowel het aantal cilinders (zes) als de plek van deze cilinders op. Net als de voorganger voldeed ook dit type motor aan de eco-normen (Euro 4).
De derde versie van deze motor kwam uit in het jaar 2009. Dit type voldeed aan de eco-normen (Euro 5). Deze reeks bevatte een rechte motor met vier cilinders, en twee V-vormige motoren met zes cilinders, namelijk de HDi 3.0 275 pk en de HDi 3.0 245 pk.
De ingenieurs bij de PSA Peugeot Citroën-groep kwamen in het jaar 2010 op de proppen met een e-HDi motor welke beschikte over een vooruitstrevend start-stop-systeem. Dit resulteerde in een aanzienlijk lager verbruik van brandstof.
De vierde versie van deze motor kwam uit in het jaar 2013.Dit type voldeed aan de eco-normen (Euro 6) en droeg de naam BlueHDi. Ieder model binnen deze reeks motoren beschikte over vier cilinders.