Top Auto-onderdelen 5 OPEL ASCONA modellen
Veelgevraagde auto-onderdelen OPEL ASCONA
Cataloog reserveonderdelen OPEL ASCONA
Accessoires online winkel OPEL ASCONA
De populairste autoonderdelen OPEL ASCONA
Geweldige promoties van bekende merkfabrikanten onmiddellijk beschikbaar voor 5 modellen van OPEL ASCONA. Ons aanbod onderdelencatalogus bevat een geweldige selectie aan auto-onderdelen voor OPEL ASCONA van topkwaliteit en – fabrikanten aan gunstige prijzen.
Bij ons krijgt u een aantrekkelijke prijs op alle OPEL ASCONA-onderdelen, en is de levering bovendien gratis. Deel de informatie over uw automodel in het zoekformulier, selecteer het benodigde onderdeel en plaats de bestelling. Wij zorgen voor de rest. Elk reserveonderdeel voor OPEL ASCONA is in onze cataloog te vinden zodat u niet nodeloos hoeft te wachten.
OPEL ASCONA Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Opel Ascona
Opel Ascona werd gemaakt tussen 1970 en 1988. Deze auto’s waren bedoeld als competitie voor andere wagens in de middenklasse. In 1982 behaalde de sportauto Opel Ascona 400 de winst, met Walter Röhrl achter het stuur, voor de 1ste plek van de WRC Wereldbeker. De fabricage van de voertuigen van de eerste jaargang werd gedaan in het Duitse Bochum. De derde jaargang van Opel Ascona werd gemaakt in productielocaties van de onderneming in België en het Verenigd Koninkrijk.
Model A
De allereerste jaargang van Opel Ascona werd gemaakt van 1970 tot 1975. De wagen werd uitgebracht in het najaar van 1970 in Russelsheim. Van origine werd de auto gemaakt als een sedanwagen en een stationcar. Met de sportversie Opel Ascona 1,9 SR behaalde Walter Röhrl de 1ste plek in de grootste autorally van Europa in 1974.
Model B
In 1975 kwam op het autosalon van Frankfurt de volgende jaargang van Opel Ascona uit. Het design had een aantal lichte wijzigingen ondergaan: de fabrikanten hadden de ronde lampen vervangen door vierkante, en het radiatorrooster en de voorbumper waren veranderd. Afgewerkt glas en elektronische wissers waren optioneel. Er was nu ook een coupéversie beschikbaar, terwijl de stationcars juist niet meer gemaakt werden.
Vanaf 1979 werden er gemodificeerde voor- en achterbumpers van kunststof gezet op de voertuigen en werd het radiatorrooster grijs gemaakt. De vervaardiging van auto’s uit deze jaargang ging door tot 1981.
In 1979 kwam de rallyautol Opel Ascona 400 uit, welke heel populair was over de hele wereld. Het design van de auto werd gemaakt door de onderneming Irmscher. De wagen kreeg grotere portieren, en lichte motorklep, kofferbak en spatschermen. Deze wagen won vaak races:
- in 1980 en 1982 won Walter Röhrl in de Opel Ascona 400 de race van Monte-Carlo;
- in 1982 werd hij met deze auto wereldkampioen; en hij won ook de race van Afrika;
- in 1983 won Ari Vatanen met dit voertuig de Safari race in het Rothmans International team.
Model C
De introductie van de derde jaargang van Opel Ascona was in 1981. De technologische snufjes van deze nieuwe auto’s waren veel beter, en de inzittenden hadden meer ruimte door de nieuwe plaatsing van de motor. Tegen het einde van 1981 was deze auto het meest populair in Duitsland.
In de serie koetswerken was er een hatchback met vijf deuren, en de stationcar kwam alleen uit in het Verenigd Koninkrijk. Bij de mogelijkheden hoorden zijspiegelverwarming, centrale afsluiting, hydraulische stuurhulp en een boordcomputer.
In 1988 stopte de vervaardiging van Opel Ascona C.
Model C herstylings
De eerste herstyling van dit voertuig was in 1984. De veranderingen hadden te maken met het radiatorrooster, de lichten en de versierde doppen van de wielen. Het dashboard werd beter gemaakt, en het was mogelijk om de stoelen te verstellen. Na de 2de herstyling in 1986, was de verlichting van de Opel Ascona heel helder, en de verlichting aan de achterzijde donker, de voorspoiler en de luchtinlaten kregen dezelfde kleur als het koetswerk.
Opel Ascona te koop in verschillende wereldlanden
Opel Ascona was bestemd voor verscheidene markten ter wereld. Op de Engelse markt heette de auto Vauxhall Cavalier, in Latijns-Amerika heette deze Chevrolet Monza. In Azië waren er de benamingen Holden Camira, Isuzu Aska, Isuzu Florian Aska en Isuzu JJ. In de Verenigde Staten was het de Opel 1900.
OPEL ASCONA Tutorial/Stap voor stap gids reparatie en vervanging
Klantenenquête omtrent OPEL ASCONA
Gemiddelde klantenbeoordeling
uit 492 beoordelingen