Top Auto-onderdelen 4 OPEL KAPITÄN modellen
OPEL: Top categorieën automaterialen
Cataloog reserveonderdelen OPEL
Accessoires online winkel OPEL KAPITÄN
De populairste autoonderdelen OPEL KAPITÄN
Geweldige promoties van bekende merkfabrikanten onmiddellijk beschikbaar voor 4 modellen van OPEL KAPITÄN. Ons aanbod onderdelencatalogus bevat een geweldige selectie aan auto-onderdelen voor OPEL KAPITÄN van topkwaliteit en – fabrikanten aan gunstige prijzen.
Bij ons krijgt u een aantrekkelijke prijs op alle OPEL KAPITÄN-onderdelen, en is de levering bovendien gratis. Deel de informatie over uw automodel in het zoekformulier, selecteer het benodigde onderdeel en plaats de bestelling. Wij zorgen voor de rest. Elk reserveonderdeel voor OPEL KAPITÄN is in onze cataloog te vinden zodat u niet nodeloos hoeft te wachten.
OPEL KAPITÄN Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Opel Kapitän
Opel Kapitän is een luxeauto gemaakt tussen 1939 en 1970. Er zijn samen wel 8 jaargangen uitgekomen. De productie van Opel Kapitän - bedrijfsleider van Europa - vond plaats in.
Opel Kapitän ‘39-’57
De allereerste Opel Kapitän werd in 1938 geïntroduceerd op de nationale Duitse markt. Een jaar later kwam de wagen op de wereldmarkt op het autosalon van Genève. Het voertuig werd niet alleen veel gekocht op de Duitse markt, maar ook in andere landen: rond 1940 waren er 25 000 exemplaren in de verkoop. De auto brak records in Scandinavië. Ook in Argentinië, China, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Costa Rica was de auto zeer populair.
Tussen 1939 en 1957 kwamen er wel 4 jaargangen van het type uit. Alle types hadden losse ophanging van de voorwielen en aandrijving op de achterwielen en geen frame, kenmerken die toen baanbrekend waren.
Het design van jaargang 1 was Amerikaans: Opel viel toen onder GM uit de VS. De buitenkant van de auto was opvallend door het samenspel van vloeiende lijnen en zachte naden. Van origine waren de voorlichten zeshoekig, maar dit was niet simpel te vervaardigen. Later werden deze lampen rond.
Eerst waren er een sedanwagen en een cabrioletwagen te koop, maar daarna was er alleen nog maar een sedanwagen in productie. De koetswerken van jaargang 4, die uitkwam in 1954, waren groter van formaat, en hadden ook grotere breedte.
Als gevolg van de herstyling in 1956, kregen de wagens van jaargang 4 een radiatorrooster met buiging en een nieuw design voor de zijkanten en de voorlichten van de auto.
Opel Kapitän P1
Jaargang 5 van Opel Kapitän kwam uit in 1958-1959. Het design van de vernieuwde auto leek op wat er in de VS populair was, waardoor chauffeurs veel kritiek hadden: ze waren niet blij met de drastische aanpassingen, de smalle portier en het autodak dat 6 cm lager was dan dat van de voorloper. Maar de onderneming maakte reclame met het grote voorraam, wat in Duitsland erg nieuw was.
Opel Kapitän P2
Jaargang 6 van Opel Kapitän kwam uit in 1959-1963. Het autodak was platter, en het design van de voorkant en achterkant was zeer Europees, horizontale lijnen en scherpe contouren. De randen van het dak werden lichtelijk aangepast, om het makkelijker te maken om in te stappen.
Opel Kapitän A
Jaargang 7 van het type kwam uit in 1964 en hoorde bij de gloednieuwe KAD-reeks met Opel Kapitän, Opel Admiral en Opel Diplomat. Dit type was daarvan het goedkoopst. De nieuwe jaargang was groter van formaat. Jaargang 7 werd vervaardigd tot 1968.
Opel Kapitän A herstyling
In 1967 kreeg jaargang 7 een herstyling. In de vernieuwde auto was er een inrichting voor veiligere besturing van ZF, met een andere stuurinrichting. Het achterraam kon ook verwarmd worden.
Opel Kapitän B
Jaargang, Opel Kapitän B, kwam uit in 1969. Het koetswerk was 5 cm korter. Na een bepaalde periode werd deze wagen minder vaak verkocht. In 1970 stopte de productie dan ook.