Top Auto-onderdelen voor 1 OPEL SPEEDSTER modellen
OPEL: Top categorieën automaterialen
Cataloog reserveonderdelen voor OPEL
Accessoires online winkel OPEL SPEEDSTER
De populairste autoonderdelen voor OPEL SPEEDSTER
Geweldige promoties van bekende merkfabrikanten onmiddellijk beschikbaar voor 1 modellen van OPEL SPEEDSTER. Ons aanbod onderdelencatalogus bevat een geweldige selectie aan auto-onderdelen voor OPEL SPEEDSTER van topkwaliteit en – fabrikanten aan gunstige prijzen.
Bij ons krijgt u een aantrekkelijke prijs op alle OPEL SPEEDSTER-onderdelen, en is de levering bovendien gratis. Deel de informatie over uw automodel in het zoekformulier, selecteer het benodigde onderdeel en plaats de bestelling. Wij zorgen voor de rest. Elk reserveonderdeel voor OPEL SPEEDSTER is in onze cataloog te vinden zodat u niet nodeloos hoeft te wachten.
OPEL SPEEDSTER Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Opel Speedster
Opel Speedster is een sportauto in een targa koetswerk gemaakt om te verkopen in Europa en Groot-Brittannië. Later volgde ook de markt van Azië. De wagen werd gemaakt tussen 2000 en 2005 in de productielocatie van Norfolk, Groot-Brittannië.
Historie van de fabricage van Opel Speedster
Het Opel Speedster Concept had zijn eerste introductie op het autosalon van Genève in 1999. Het voertuig ging in reeksproductie in 2000. Het type was vervaardigd gebaseerd op jaargang 2 van Lotus Elise. In de eerste instantie was de Opel Speedster een bijwerking van Lotus Elise, maar de ontwerpers maakten er een type op zich van. In auto’s werden Toyota motorsystemen gezet, waaronder in de Toyota Celica. De vernieuwde auto had de voornaamste bestanddelen van verscheidene reeksen van auto’s van het label.
Het koetswerk, dat helemaal uit aluminium bestond, werd de meest opvallende eigenschap van de Opel Speedster auto’s. De basis van metaal woog maar 72 kilo, en het rijklare gewicht van de auto liep uiteen tussen 870 en 930 kilo. Toen de wagen uitkwam was het de lichtste wagen in de wagenklasse. Daarbij werden de basisbestanddelen van het interieurdesign opgebouwd uit glasvezels.
In 2002 was het debuut van de conceptauto Opel ECO Speedster op het autosalon van Parijs. Deze kon wel 250 kilometer per uur rijden. Op de auto werd een overdracht geplaatst van het Opel Easytronic label.
De basisbestanddelen van het koetswerk bestonden uit carbon, voor betere aerodynamische eigenschappen en het afnemen van het gewicht van de auto. De belangrijkste veranderingen waren de van de voorkant van de auto: deze kreeg een sportievere look. De meest essentiële eigenschap van het ontwerp zijn de vleugelportieren, die geliefd waren bij chauffeurs. De ontwerpers maakten plannen om een dieselwijziging ECO Speedster bij te voegen tot het einde van 2003, maar de veranderingen stopten.
In 2003 werd de Opel Speedster uitgeprobeerd in het programma "Top Gear", en werd deze "De auto van het jaar" genoemd.
De vervaardiging liep door tot 2005.
Opel Speedster op verscheidene wereldmarkten
Het Opel Speedster type werd gemaakt met 2 mogelijke posities van het stuur: aan de linker- en de rechterkant. Dat was handig voor landen waar links gereden werd. In het Verenigd Koninkrijk heette het type Vauxhall VX220. Op de Aziatische markt heette het Daewoo Speedster door de collaboratie met de importonderneming.