Gebruik onze zoekmachine Autodoc.be — Contactpunt en ondersteuning voor reserveonderdelen

1.000.000 auto-onderdelen - vind een geschikt reserveonderdeel voor uw wagen Voorbeeld

0 Artikelen
#
0,00 €

Common Rail

Inschrijven
IN OP ONZE NIEUWSBRIEF

Voer uw e-mail in om ons laatste nieuws en tips te ontvangen:

Dit systeem verzorgt de directe injectie van brandstof en kan teruggevonden worden in de systemen van wagens met een dieselmotor. Bosch heeft dit ontwikkeld. Vandaag de dag maakt het Common Rail-systeem deel uit van meer dan zeventig procent van alle motoren op diesel van alle fabrikanten.

Design en werking van Common Rail

De basis van dit systeem bestaat uit:

  • De brandstofrail;
  • De pomp voor de injectie van de brandstof;
  • Injectoren voor de brandstof (met een elektromagnetische of piëzo-elektrische aandrijving.

De lagedrukpomp zorgt voor het vervoer van de brandstof van de de tank naar de pomp van de injectie van de brandstof, en daar wordt het door de plunjers samengeperst tot wanneer de waarden zijn bereikt die de unit van de besturing aangeeft.Dit samengeperste goedje gaat daarna door naar de injectorrail die ook als hogedruk accumulator werkt en als regelaar van de toevoer van de brandstof aan iedere injector. Met behulp van de injector komt de brandstof direct in de kamer van de verbranding terecht. Tussen de injectoren en de brandstofrails zitten speciale leidingen voor de brandstof. Teneinde de unit van de besturing optimaal te kunnen gebruiken op het gebied van opdrachten en het meten van bepaalde parameters beschikt het Common Rail-systeem ook over sensoren, regelaars en kleppen.

Wat is er voordelig aan een motor met een Common Rail-systeem?

  • Minder lawaai;
  • Minder verbruik van brandstof;
  • Er worden minder uitlaatgassen uitgestoten.

Er bestaan ook andere motoren die beschikken over een Common Rail-systeem

  • MultiJet (Fiat, Alfa Romeo, Lancia)
  • VCDi (Chevrolet);
  • CDTi (Opel, Vauxhall);
  • TDI (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat);
  • CDI (Mercedes-Benz);
  • JTD (Fiat, Alfa Romeo, Lancia)
  • DDiS (Suzuki);
  • CRD (Chrysler, Jeep);
  • TID TTiD (Saab);
  • TD4, TDV6, TDV8 (Land Rover);
  • dCi (Nissan, Renault);
  • XDi (SsangYong);
  • D-4D (Toyota);
  • CITD (Mazda);
  • CRDi (Hyundai, KIA);
  • D3, D4 und D5 (Volvo);
  • DI-D (Mitsubishi);
  • HDi e-HDi, BlueHDi (Citroen, Peugeot);
  • i-CTDi (Honda);
  • TDCi (Ford).
Bestel nu online met special deals, promoties en kortingen - TecDoc Inside

De hier getoonde gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan, de data of de gehele databank zonder toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Als in strijd met de copyright voorschriften wordt gehandeld wordt een strafvervolging ingesteld.

Internationale Klantenservice

Klantenservice voor Belgiëinfo@autodoc.beAutodoc.be – contactpunt en ondersteuning

© 2017 www.autodoc.be: AUTODOC online-shop

Een nieuwe vereenvoudigde zoekfunctie op de site maakt het gemakkelijker om het juiste onderdeel te vinden. Zoek naar reserveonderdelen.

Soort aanvraag Voorbeeld
Reserveonderdelen Stuurhuis
Reserveonderdelen + Auto-onderdeel maker Stuurhuis SPIDAN
Reserveonderdelen + autofabrikant Stuurhuis AUDI
Reserveonderdelen + artikelnummer Stuurhuis 52234
artikelnummer 54682
artikelnummer + Reserveonderdelen maker K S01 000 717 BOSCH
OEN 8D1422052C
OEN + Reserveonderdelen maker 8D1422052CX SPIDAN
loader Even geduld, a.u.b....