Top Auto-onderdelen 2 LAMBORGHINI DIABLO modellen
Top categorieën automaterialen
Onderdelencatalogus
Accessoires online winkel LAMBORGHINI DIABLO
De populairste autoonderdelen LAMBORGHINI DIABLO
Geweldige promoties van bekende merkfabrikanten onmiddellijk beschikbaar voor 2 modellen van LAMBORGHINI DIABLO. Ons aanbod onderdelencatalogus bevat een geweldige selectie aan auto-onderdelen voor LAMBORGHINI DIABLO van topkwaliteit en – fabrikanten aan gunstige prijzen.
Bestel al uw LAMBORGHINI DIABLO-onderdelen vanaf nu in onze webwinkel. Onze klantendienst staat u steeds te woord met bekwame antwoorden op al uw vragen. Elk LAMBORGHINI DIABLO-model is bij ons vertegenwoordigd, en onderdelen zijn steeds op voorraad voor snelle levering, zodat u binnen de kortste periode uw superwagen weer in topconditie heeft.
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC
Verkocht door AUTODOC

Verkocht door AUTODOC
Waar koop ik LAMBORGHINI DIABLO-onderdelen?
De onderdelencatalogus van AUTODOC biedt een grote selectie Lamborghini DIABLO-onderdelen in originele kwaliteit. De prijzen voor deze onderdelen liggen tussen € 13.99 en € 165.99.
AUTODOC-catalogus: Welke onderdelen voor LAMBORGHINI DIABLO zijn beschikbaar?
De populairste OEM-onderdelen voor Lamborghini DIABLO in de catalogus zijn van de volgende fabrikanten:
- BOSCH
- BREMBO
- VALEO
- TRW
- SACHS
LAMBORGHINI DIABLO Info over het model – de juiste reserveonderdelen uitkiezen
Lamborghini Diablo
De sportieve auto Lamborghini kwam uit tussen 1990 en 2001. Het was de allereerste wagen van dit label die wel 320 km per uur kon rijden. Het type werd geïntroduceerd als een coupéwagen en een roadster. Bij elkaar kwamen er 2903 exemplaren uit.
Lamborghini Diablo jaargang 1
De benaming van het type kwam voort uit het stierenvechten, en werd gebaseerd op het verhaal van de Duivel (El Diablo), een wild dier van de hertog Veragua die gedood werd in een strijd met de bekende torero José De Lara. De arbeid die geleverd werd aan de maak van de auto, die in de plaats moest komen van de Lamborghini Countach, startte in 1985. Het design van de auto was van origine gemaakt door Marcello Gandini, maar de auto was heel agressief, zo zeiden de managers van Chrysler (de nieuwe leiders van Lamborghini). Het design van Lamborghini Diablo werd gewijzigd door de groepering designers in Detroit, hoewel Gandini hier niet blij mee was.
De introductie van het type was op 21 januari 1990, in Hotel de Paris in Monte-Carlo. Het koetswerk van de auto bestond uit verscheidene bestanddelen: het autodak was van metaal, de portieren en spatschermen bestonden uit aluminium, en de spoilers, motorklep en dorpels werden gemaakt uit koolstofvezels doordrenkt met pek.
Lamborghini Diablo had een niet al te beste basisuitrusting: er waren zelfs geen elektronische ruiten. Andere opvallende eigenschappen van het type waren het ontbreken van luchtinlaten in de voorbumper en een hoge positie van het dashboard, waardoor de bestuurder soms minder goed kon zien.
In 1993 kwam de Lamborghini Diablo VT uit als een coupéwagen. De auto kreeg 4-wielaandrijving en had luchtinlaten. Op het autosalon van Genève werd in 1992 het design van de Lamborghini Diablo roadster geïntroduceerd, waar positief op gereageerd werd. Maar er werden nog 3 jaar lang veranderingen doorgevoerd voor de Lamborghini Diablo VT roadster op de markt kwam.
Voor de dertigste verjaardag van de onderneming Lamborghini werden er in 1994 een beperkte hoeveelheid Lamborghini Diablo SE30 uitgegeven. De auto werd zo licht mogelijk gemaakt, de zijramen bestonden uit plexiglas, en de airco, de stereo en de hydraulische stuurhulp werden weggehaald. Bij elkaar werden er wel 150 auto’s gemaakt. Vijftien hiervan werden later opnieuw opgebouwd in Lamborghinis Diablo SE30 Jota, die anders was door de 2 luchtinlaten op het autodak op de motor optimaal te kunnen koelen. Dit design was bedacht voor de GT wedstrijden, maar de auto’s waren hier later toch niet in te zien.
In 1995 werd de Lamborghini Diablo reeks uitgebreid met een Lamborghini Diablo SV met aandrijving aan de achterzijde, 18-inch velgen, dubbele luchtinlaten en een aangepast dashboard.
Lamborghini Diablo jaargang 1 herstyling
In 1999 was daar de herstyling van Lamborghini Diablo. De vervanging van de voorlichten die uit het koetswerk kwamen door statisch licht was de aanpassing die er het meest uit sprong. Ook kreeg Lamborghini’s Diablo 18-inch velgen en een vernieuwd dashboard. In dat jaar kwam ook de Lamborghini Diablo GT: de auto kon wel 338 kilometer per uur rijden en was gemaakt om mee te doen aan wedstrijden. Bij elkaar werden hier tachtig exemplaren van gemaakt.
In 2000 kwam de Lamborghini Diablo VT 6.0 op de markt, die anders was dan de voorlopers door de aangepaste voorkant en de gegoten velgen. De wagen was alleen verkrijgbaar als coupéwagen: de roadsters werden niet meer gemaakt door de vervaardiging van Lamborghini Murciélago. Voor het type stopgezet werd, kwam in 2001 een bijzondere Lamborghini Diablo VT 6.0 SE uit (er kwamen 42 exemplaren uit). Er waren maar 2 kleuren verkrijgbaar voor het koetswerk: een goud-metalen, die symbool stond voor het opgaan van de zon, en een donkere bordeaux die symbool stond voor het ondergaan van de zon.
LAMBORGHINI DIABLO Tutorial/Stap voor stap gids reparatie en vervanging
Vertrouwen in online winkelen! U kunt auto-onderdelen voor de LAMBORGHINI DIABLO zonder opgaaf van reden binnen 200 dagen na aankoop terugzenden en uw geld terugkrijgen. Hoe? Selecteer tijdens het bestelproces gewoon de optie “Veilig bestellen”. De service kost slechts 4,45 €.
AUTODOC zorgt voor u! Elke bestelling boven de 110 € wordt gratis binnen Nederland verzonden.
*Geldt niet voor auto-onderdelen met grote afmetingen